×
Dziękujemy
Soki zostały dodane do koszyka
Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka

TOP 3 najzdrowsze ŚNIADANIA – wybór dietetyka!

Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia. Nie ma w tym haśle cienia przesady! Dlaczego? Jedząc regularnie śniadania, możemy ustrzec się np. przed cukrzycą, ponieważ regulujemy w ten sposób łaknienie i pobudzamy metabolizm, dzięki czemu w ciągu dnia, nie sięgamy po kaloryczne przekąski i nie podjadamy. Według najnowszych badań, osoby jedzące śniadania, są bardziej skłonne do aktywności fizycznej, trenują z większym zaangażowaniem i są bardziej sumienne. Śniadanie, to też ważny element dnia, z punktu widzenia naszego mózgu. Dostarczony wraz z pożywieniem cukier, wspomoże naszą koncentrację i będziemy bardziej wydajni. Jednak dobrze zbilansowany pierwszy posiłek dnia, to nie płatki z mlekiem czy tosty… Więc co jeść o poranku?

 

Sprawdźcie TOP 3 najzdrowsze śniadania, które poleca nasz dietetyk Monika Wodyczko!

 

1. Owsianka z owocami, orzechami i cynamonem

Składniki:
– płatki owsiane 5 łyżek
– napój roślinny fortyfikowany wapniem np. owsiany albo migdałowy
– owoce (w sezonie letnim polecam owoce jagodowego np. borówki, maliny,
truskawki; a zimowym np. jabłko i gruszkę)
– 2-3 suszone morele lub figi
– garść orzechów włoskich – szczypta cynamonu
 Przygotowanie:

Podgrzej napój roślinny i zalej nim płatki owsiane. Dodaj pokrojone owoce, orzechy, a całość posyp cynamonem.

 

2. Jajecznica z pełnoziarnistym pieczywem, awokado i warzywami

Składniki:
– 2 jajka
– łyżeczka oleju rzepakowego (opcjonalnie, niektóre patelnie nie wymagają jego użycia)
– pełnoziarniste pieczywo na zakwasie 1 kromka
– awokado dojrzałe – 1/3 małej szt.
– warzywa np. sałata, ogórek kiszony, papryka, szczypiorek
Przygotowanie:
Na patelni rozgrzej olej, wbij jajka, wymieszaj i po chwili zdejmij z patelni (starając się ściąć białko, ale zachować lekko surowe żółtko). Jajecznicę posyp szczypiorkiem i dopraw do smaku odrobiną soli i pieprzu. Pieczywo posmaruj dojrzałym awokado i nałóż na nie pozostałe warzywa.

 

 

3. Zupa z dodatkiem zbożowym

Zupa może być dowolna – jarzynowa, pomidorowa, krem z cukinii. Choć propozycja zjedzenia zupy na śniadanie może dziwić, jest to typowy posiłek Azjatów – pożywny i świetnie rozgrzewający, doskonały zimową porą!

 

Składniki na 2 porcje:
– groszek zielony mrożony (450-500g)
– 1 cebula, – ½ łyżeczki cynamonu
– 1 łyżeczka mielonej kolendry
– 1 łyżeczka mielonego kuminu
– ¼ łyżeczki kurkumy
– łyżka oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
– łyżka pestek dyni
– świeża kolendra
Przygotowanie:
Na łyżce oleju podduś cebulkę, dodając do niej przyprawy. Podgrzewaj razem jeszcze 10 sekund. Następnie dodaj groszek i zalej całość niewielką ilością wrzątku. Gotuj do miękkości, a następnie całość zmiksuj. Na koniec posyp zielonymi liśćmi np. kolendrą i pestkami dyni.

 

 

 

 

* podaję przykładowe ilości – pamiętaj, że mogą one być inne w zależności od Twoich indywidualnych potrzeb!