×
Dziękujemy
Soki zostały dodane do koszyka
Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka

DETOX ZIMĄ – CO ROBIĆ, BY POCZUĆ SIĘ LEPIEJ?

Potrzeba detoksu organizmu w okresie zimowym jest równie silna i zasadna co w okresie letnim. Po jesieni często doskwiera Ci zmęczenie, brak koncentracji, kilka nadmiernych kilogramów? Jeśli tak to ewidentnie potrzebujesz zastrzyku witaminowej energii! Możesz mieć jednak obawy czy nie będzie Ci za zimno na samych sokach. Gdy decydujesz się na detoks sokowy zimą, warto, abyś pamiętał o kilku dodatkowych zasadach, dzięki którym odniesiesz maksimum korzyści bez uczucia zimna. Nawet jeśli skorzystasz z części zaleceń, poczujesz się znacznie lepiej.

• Między sokami popijaj ciepłą wodę lub napary ziołowe z dodatkiem imbiru, lub pieprzu cayenne. Dzięki temu rozgrzejesz się od środka i poprawisz krążenie krwi. Oprócz właściwości rozgrzewających pieprz cayenne i imbir zawierają dużą ilość antyoksydantów o właściwościach wzmacniających układ odpornościowy.

• Soki wymagają przechowywania w warunkach chłodniczych. Staraj się unikać picia zimnego soku. Wyjmij sok na około godzinę przed piciem z lodówki, tak aby uzyskał temperaturę pokojową. Pamiętaj, nie dodawaj do niego gorącej wody, ani nie podgrzewaj, gdyż wtedy straci część witamin.

• Codziennie po gorącej kąpieli, przez kilka minut, masuj suche ciało suchą szczotką. Najlepiej rano. Czynność ta pobudza krążenie krwionośne, dzięki czemu rozgrzewa, ale także pobudza układ limfatyczny, co wspomaga proces detoksykacji. Ponadto codzienne szczotkowanie ciała jest nieodzownym i bardzo skutecznym narzędziem do walki z cellulitem. Jeśli nie masz szczotki, możesz użyć podczas kąpieli, szorstkiej strony gąbki i masować namydlone ciało okrężnymi ruchami.

• Nie zapomnij o delikatnej aktywności fizycznej. Podczas detoksu sokowego nie powinieneś forsować się intensywnymi ćwiczeniami, natomiast umiarkowany ruch jest wskazany. To może być rozciąganie, joga, rowerek stacjonarny. Ćwiczenia rozgrzeją Twoje ciało, podniosą poziom endorfin, dzięki czemu poczujesz przypływ ciepła i energii.

• Ubieraj się ciepło, na cebulkę. Pamiętaj, że najwięcej ciepła tracimy przez głowę, ręce i nogi, więc noś czapkę, rękawiczki i ciepłe buty ☺

• W razie uczucia głodu zjedz zupę krem, z samych warzyw i ziół. Możesz również użyć odrobiny soli do smaku. Zupa Cię nasyci i rozgrzeje, a przy tym nie przerwiesz detoksu, gdyż zupa to też płyny. Nie dodawaj kostek rosołowych ani tłuszczu. Przygotowanie zupy zajmie Ci około 15 minut.

Przykładowe zupy krem:

1. Przecier pomidorowy podgrzej wraz z ziołami np. bazylią i oregano. Wciśnij ząbek czosnku, posól do smaku.
2. Pokrój cukinię i małą cebulkę. Warzywa wrzuć do garnka, dopraw suszoną włoszczyzną, listkiem laurowym i zielem angielskim. Zalej gorącą wodą, tuż nad poziom warzyw. Gotuj ok. 15 minut. Wyjmij ziele i liść laurowy, całość zmiksuj. Na koniec dopraw wedle uznania solą, pieprzem i tymiankiem.