×
Dziękujemy
Soki zostały dodane do koszyka
Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka

ZESPÓŁ STRESU PRZEDŚWIĄTECZNEGO

Święta za pasem, wszyscy jesteśmy zabiegani, trwa coroczna przedświąteczna gorączka przygotowań i zakupów. Świąteczne domowe porządki, prezenty, pieczenie  i gotowanie po nocach. Uh… Na szczęście na koniec czeka nas najlepszy prezent, czas spędzony w gronie najbliższych, przy wspólnym stole, suto zastawionym, tradycyjnymi, świątecznymi pysznościami.

 

Jak nie zaprzepaścić wypracowanych efektów?

Nie każdy jednak patrzy na ten stół pełen potraw z radością. Co z moimi treningami? Co z moją zdrową dietą? Zadaje sobie pytanie wielu z nas. Naprawdę nic się nie stanie naszej diecie, ani treningom jeśli na czas świąt zapomnimy o liczeniu kalorii i robieniu sobie wyrzutów sumienia z każdego zjedzonego pieroga. Ważne jest abyśmy odetchnęli po przedświątecznej gonitwie, zatrzymali się na chwilę, ciesząc się obecnością bliskich. Nie należy wtedy myśleć, o tym, że cały wysiłek diety i aktywności fizycznej poszedł na marne.

 

Równowaga

Spójrzmy na nasze odżywianie jak na nasz stały styl życia, którego wcale nie przerywamy, a w którym na czas świąt wprowadzamy kilka innych niż zwykle potraw. Potraw, które wbrew pozorom są bardzo zdrowe. Wiele gatunków ryb, w tym zdrowe dla serca śledzie, czerwony barszcz korzystny dla układu krwionośnego i jelit, kiszona kapusta pełna wapnia, chrzan wzmacniający odporność i poprawiający trawienie, domowe wyroby mięsne, i wiele innych pozbawionych konserwantów i innych przemysłowych dodatków do żywności dań.

 

Zdrowy rozsądek

Jedynie nadmiar jedzenia może spowodować, że będziemy czuć się ociężale i z trudem wracać do lekkiego jedzenia. Warto zatem nakładać sobie małe porcje, jeść powoli, dzięki czemu szybciej odczuwamy sytość. W miarę możliwości dobrze jest wyciągnąć rodzinę na spacer, a zaraz po świętach wrócić do lekkich posiłków i aktywności fizycznej , którą lubimy najbardziej. Tradycyjne polskie potrawy świąteczne są ubogie w warzywa, więc zadbajmy o to aby w te święta, na stole pojawiły się również świeże sałatki, które dzięki bogactwu błonnika spowodują szybsze uczucie sytości oraz wolniejsze wchłanianie się cukrów prostych z deseru.

 

Ostatnia zasada najważniejsza!

Nie szykujmy jedzenia na 2 tygodnie lub też nie zabierajmy od babci czy cioci zapasów na kolejny tydzień do domu. Podczas dwóch, czy nawet trzech dni świąt nie przytyjemy, co innego gdy obfite i kaloryczne posiłki będziemy jeść aż do Nowego Roku i poprawimy zakrapianym Sylwestrem 😉

 

Remedium na świąteczne grzeszki

Po świętach warto przejść na lekką dietę, pełną warzyw, owoców, pełnoziarnistych produktów, której doskonałym uzupełnieniem będzie lekki dla przewodu pokarmowego, oczyszczający, zielony sok. Jeśli jednak jesteśmy gotowi na oczyszczającą dietę wyłącznie sokową to będzie ona również doskonałym odpoczynkiem dla przewodu pokarmowego oraz przygotowaniem do sylwestrowej zabawy. Spadnie nam powiększony po świętach brzuszek i pozbędziemy się zatrzymanej wody, w postaci obrzęków, wywołanych przez słone i słodkie potrawy. Szybko wróci nam witalność i z lekkością wejdziemy w Nowy Rok.