×
Dziękujemy
Soki zostały dodane do koszyka
Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka

SOKI COLD PRESS W DIECIE SPORTOWCA

W ostatnim czasie rośnie popularność uprawiania sportu. Jest to bardzo dobry i zdrowy trend w społeczeństwie mającym problem z aktywnością fizyczną.

 

Zarówno zawodowiec, jak i amator sportu pamiętać musi o prawidłowym przygotowaniu do treningów oraz do przestrzegania okresu regeneracji, dotyczy to tak samo ćwiczeń, jak i sposobu odżywiania.

 

Osoby intensywnie uprawiające sport mają zwiększone zapotrzebowanie na ilość kalorii w diecie. Ponieważ warzywa i owoce cechuje niewielka kaloryczność, często są one pomijane w codziennych posiłkach. Jest to błąd, ponieważ zawarte w nich witaminy są niezbędnym elementem prawidłowego funkcjonowania organizmu.

 

O czym powinniśmy pamiętać?

W okresie potreningowej odnowy żywieniowej priorytetem jest zadbanie o zwiększoną podaż witamin i składników mineralnych. Organizm zużywa je w trakcie wytężonej pracy mięśniowej oraz podczas okresu regeneracji. Z tego też powodu sportowcom często zaleca się sztuczne witaminy i składniki mineralne w tabletkach, których skuteczność często jest niepotwierdzona.

 

Suplementy?

Istnieje również ryzyko, że duża dawka jednej witaminy lub pierwiastka występującego syntetycznie może doprowadzić do nadmiernej kumulacji w organizmie lub istotnie wpłynąć na pogorszenie wchłaniania innej ważnej substancji z żywności, prowadząc do jej niedoboru. Dlatego też najlepiej witaminy i składniki mineralne przyjmować z żywności.

 

Zadbaj o te składniki

Osoby uprawiające sport mają znacznie zwiększone zapotrzebowanie na żelazo. Dzięki niemu sportowiec ma dostateczną ilość hemoglobiny służącej do transportu tlenu do mięśni, poprawiając przy tym osiągi (szczególnie w sportach wytrzymałościowych). Kolejnym ważnym składnikiem mineralnym, którego sportowcy potrzebują więcej niż przeciętnie, jest wapń. Pomaga on w efektywnym wykorzystaniu glikogenu jako źródła energii oraz reguluje kurczliwość mięśni.

 

Dbaj o siebie nie tylko przed i w trakcie treningu

Podczas intensywnego wysiłku organizm generuje duże ilości szkodliwych wolnych rodników, które w nadmiarze osłabiają układ odpornościowy, a także przyspieszają rozwój chorób degeneracyjnych czy starzenia. Naturalnymi neutralizatorami wolnych rodników są antyoksydanty, w tym witamina C i E, dlatego też organizm sportowca wymaga ciągłego uzupełniania ich w diecie.

Witamina C jest ponadto niezbędna do budowy kolagenu, poprawia wchłanianie żelaza z diety i zmniejsza podatność na zmęczenie i infekcje, witamina E natomiast chroni czerwone krwinki przed uszkodzeniami ze strony wolnych rodników. Kolejnymi ważnymi dla sportowca witaminami są witaminy z grupy B. Biorą one udział w metabolizmie białek, tłuszczów i węglowodanów oraz uczestniczą w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego.

 

Jak znaleźć czas, pamiętać o tym wszystkim i nie zwariować?

Dostarczanie odpowiedniej ilości tych składników z samego tylko pożywienia może stanowić dla sportowców wyzwanie, dlatego naprzeciw ich potrzebom wychodzi Natura Cold Press.

Nasze soki stanowią również świetną alternatywę dla suplementów w tabletkach- dwie butelki pokrywają w 100% przeciętne zapotrzebowanie na witaminę C i w blisko 50% zapotrzebowanie na witaminy z grupy B, a jest to jedynie dodatek do codziennej diety.

Rekomendujemy, aby jeden sok spożywany był przed treningiem, jako źródło glukozy i fruktozy, a drugi tuż po jego odbyciu, jako uzupełnienie tych składników w mięśniach i krwi. Z kolei zadaniem trzeciego soku, jest pełna regeneracja. W razie zwiększonych potrzeb sportowca, soki mogą stanowić również świetną bazę do koktajlu białkowego.

Warto także dodać, że soki są doskonałym uzupełnieniem kalorii, niezbędnych w diecie oraz w trakcie treningu.