×
Dziękujemy
Soki zostały dodane do koszyka
Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka

FOODIES 2022 – czyli co będziemy jeść i pić w nadchodzącym roku!

W ciągu mijającego roku towarzyszyła nam cała gama trendów związanych z jedzeniem i piciem, które odzwierciedlają zmieniające się podejście zarówno do zdrowia, środowiska, jak i całego społeczeństwa.

Zaobserwowaliśmy prawdziwy boom na konopie w kuchni, ogromną popularnością zaczął cieszyć się… wegański kurczak, wszyscy oszaleli na punkcie matchy. Na nasze żywienie w ciągu ostatnich miesięcy miała także wpływ pandemia – zaczęliśmy szukać naturalnych źródeł witamin i substancji odżywczych, zwracaliśmy częściej uwagę na skład kupowanych produktów, a zakupy spożywcze robiliśmy w sieci.

Co czeka na nas w 2022 roku? Zebraliśmy wszystkie fakty i przygotowaliśmy zestawienie trendów kulinarnych, które z pewnością pojawią się w nadchodzącym roku:

Rezygnacja z picia alkoholu

Wracamy do formy, którą straciliśmy podczas pandemii i lockdownu. A to znaczy, że coraz częściej czytamy etykiety i sprawdzamy tabele wartości odżywczych. Alkohol nie wpisuje się w ten trend, dlatego konsumenci poszukują alternatywy w napojach bez procentów, które coraz bardziej smakują “jak prawdziwe”.

Nawet w restauracjach, barach i klubach, zamówić można już kombuchę, napoje przygotowane z wykorzystaniem konopi i yerbę – czyli zyskujące coraz większą popularność napoje soft.

Musujące napoje… funkcjonalne

Napoje musujące, które będziemy pić w przyszłym roku, spełniać muszą podwójną funkcję: mają świetnie smakować i wspierać organizm. Dlatego popularnością w 2022 cieszyć się będą napoje z bąbelkami wzbogacone o probiotyki, składniki botaniczne i substancje odżywcze. A my już nie możemy się doczekać, aby ich spróbować!

Miejskie rolnictwo

Konsumenci stawiają na hiper lokalne uprawy i maksymalizację wydajności. Mniejsze i większe ogródki warzywne zakładane są już nie tylko pod miastem, ale także w samym jego centrum – a klienci sklepów pytają o rośliny wyhodowane w swoim sąsiedztwie, a nie podróżujące do marketu z drugiego końca świata. W Nowym Jorku coraz większą popularnością cieszą się ogrody i szklarnie… zakładane na szczytach wieżowców!

TOP 3 produkty na 2022: yuzu, moringa i hibiskus

Yuzu to mniej znany cytrus uprawiany głównie w Japonii, Korei i Chinach — szturmem podbija kulinarny świat. Ten kwaśny i cierpki owoc wielkości mandarynki zaczyna być szeroko wykorzystywany do kuchni, np. przy produkcji sosów, ale i coraz częściej staje się składnikiem soków!

Moringa – czyli nowa matcha! Liście moringi są niesamowicie pożywne i mają siedem razy więcej witaminy C niż pomarańcze i piętnaście razy więcej potasu niż banany. W 2022 dodawać będziemy ją do koktajli, mleka roślinnego i napojów!

Choć napar z hibiskusa to żadna nowość, to teraz zaczniemy go wykorzystywać inaczej. Jego słodko-cierpki smak, i potężną moc witaminy C, znajdziemy także w jogurtach, napojach musujących i żywności funkcjonalnej.

E-Food, czyli inteligentne planowanie posiłków i zakupy online

To jeden z efektów pandemii i tego trendy już nikt nie zatrzyma! Planowanie posiłków i inteligentne zakupy spożywcze bez wychodzenia z domu sprawiają, że nasze życie staje się wygodniejsze i bezpośrednio przyczynia się do rozwiązania problemu marnowania żywności. Więcej sami gotujemy i oszczędzamy na wizytach w restauracjach, poznajemy filozofię zero waste i przy tym ratujemy środowisko naturalne. Może być lepiej?

Słonecznik na nowo

To nie tylko kolejny produkt z kategorii “nasiona i orzechy” do pochrupania. Bo z pestek słonecznika już teraz przygotowujemy także pasty do smarowania, jogurty, batony proteinowe, a nawet mleko! A co najlepsze? To produkt idealny dla osób, które mają alergie na orzechy!