Grażyna Kostka: Ostatnie cztery lata to naprawdę szalony okres dla całego rynku: pandemia, kolejne lockdowny, wojna za naszą wschodnią granicą i szalejąca inflacja. Nie było łatwo, ale wierzymy, że to właśnie w najtrudniejszym czasie kształtują się najtrwalsze rzeczy i teraz mamy już tylko z górki.
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy skupiliśmy się na pozyskiwaniu nowych partnerów, których liczba dynamicznie wzrasta – obecnie dostarczamy soki i WOW smoothie do w zasadzie wszystkich największych sieci handlowych w całej Polsce, m.in. Auchan, Carrefour, Lagardere Travel Retail czy FRISCO.
Kluczowa stała się dla nas również kwestia kompleksowej opieki nad sieciami i rozszerzanie listingu o nowe produkty w hipermarketach – startowaliśmy z czterema smakami soków, obecnie w sklepowej lodówce można znaleźć ponad 12 produktów SŁOŃCE, i na tym nie poprzestajemy.
W naszych ostatnich działaniach skupiliśmy się także na naszych klientach: zunifikowaliśmy ceny i uprościliśmy pojemności wszystkich linii produktowych, a nasze minimalistyczne butelki przeszły niewielki rebranding.
Grażyna Kostka: W najbliższych miesiącach planujemy rozwój współpracy z partnerskimi sieciami handlowymi i poszerzanie oferty u obecnych klientów. Nasze aktualne działania skupiamy także na powiększeniu dystrybucji o kanał Cash & Carry oraz HoReCa. Sukces współpracy z grupą Lagardere Travel Retail raz Baltona, operatorami punktów gastronomicznych, takich jak PAUL, Cavarius czy So Coffee, tylko potwierdził, że w 100% naturalne produkty SŁOŃCE idealne wpasowują się w format tego typu.
Ogromne zainteresowanie sokami i WOW smoothie w branży eventowej skłoniło nas do intensyfikacji działań w tym obszarze. Stąd obecność naszych COLD PRESSów na wydarzeniach najpopularniejszych marek, m.in. Chanel, BMW czy na największych w Europie targach rynku lotniczego, Forum Routes Europe.
Stawiamy także pierwsze kroki w sprzedaży eksportowej – dostajemy wiele zapytań z rynków skandynawskich i zachodniej Europy, gdzie świeże i nieprzetworzone produkty są niezwykle popularne. Jeszcze tego lata soki i smoothie SŁOŃCE pojawią się w pierwszych sklepach w Szwecji.
Grażyna Kostka: Początkowo wielu postrzegało nas jako małą rzemieślniczą firmę, która pewnie za chwilę zniknie z rynku, jak to ma miejsce z większością startupów. Jednak nasza jakość, konsekwencja w budowaniu marki i jej wizerunku oraz stale powiększające się zainteresowanie konsumentów sprawiły, że w krótkim czasie po starcie, SŁOŃCE zaczęło pojawiać się w ofertach pierwszych sieci handlowych. Choć początkowo słyszeliśmy opinie, że nawet najlepszy produkt w tym segmencie cenowym, w branży zdominowanej przez tanie soki typu NFC, nie może się utrzymać i stać rentowny, szybko udowodniliśmy, że SŁOŃCE to sprzedażowy hit.
Potem wszystko potoczyło się lawinowo. Obecnie jesteśmy dostępni w prawie wszystkich kanałach – dostarczamy soki i WOW smoothie do największych sieci handlowych, stacji benzynowych, biur czy cateringów dietetycznych i restauracji, a większość pytań klientów i partnerów dotyczy oferty i doboru asortymentu, a nie ceny produktu.